Zbog učestalih pitanja o privatizaciji državnog udjela “Bosnalijeka”, te pitanja koja nam se upućuju povodom najavljene privatizacije i drugih kompanija gdje država ima manjinski udio, a putem sistema trgovanja Sarajevske berze, ovim putem želimo pojasniti nekoliko bitnih stvari i upoznati javnost sa određenim činjenicama, vezanim za cjelokupan proces: Najprije želimo dati odgovor povodom diskusija koje se vode o privatizaciji putem berze, odnosno na pitanje „zašto privatizacija putem berze“ , jer je to zasigurno tema koja privlači pažnju javnosti, a o kojoj je u skorije vrijeme izneseno nekoliko netačnih teorija i informacija :

Dakle, kad se radi o privatizaciji manjinskog udjela države u određenoj kompaniji, privatizacija putem Berze predstavlja najtransparentniji i najefikasniji način prodaje državne imovine. Bez berze, ovaj proces bi se odvijao neposrednom pogodbom ili drugim metodama prodaje, koji bi ostavile širok prostor za razne opravdane, i neopravdane, špekulacije i sumnje.

Također, ukoliko postoji više zainteresovanih strana za određeni paket dionica koje država nudi, privatizacija putem Berze državi garantuje i najbolju prodajnu cijenu, opet za razliku od metode neposredne pogodbe ili metode prodaje putem zatvorenih ponuda (koverti).

Prilikom određivanja vrijednosti po kojoj će se paketi dionica u vlasništvu države ponuditi na tržištu, Agencija za privatizaciju FBiH ne uzima u obzir samo tržišnu cijenu, nego vrši cjelovitu analizu imovine, zaduženosti i potencijale predmetne kompanije, kao i činjenicu da investitor odjednom dobija značajan paket dionica i vlasništva u kompaniji. U ovom kontekstu, tržišna cijena nije instrument kojim se obezvređuje, nego naprotiv, instrument kojim se čuva vrijednost državne imovine, tj. donje granice ispod koje se ne može ići, jer u Pravilniku o postupku prodaje državnog kapitala na Berzi jasno stoji da cijena ne smije biti ispod prosječne cijene od zadnjih 10 dana trgovine.

Drugim riječima, Agencija za privatizaciju donosi odluku o cijeni koja, po već navedenom, ne smije biti ispod tržišne cijene na berzi, čime ističemo najznačajniju ulogu berze, a to je da je čuvar minimalne cijene ispod koje se ne smije obaviti kupoprodaja, a dalje je na Agenciji i u njenoj ingerenciji po kojoj će cijeni biti ponuđeno.

Shodno transparentnosti berzanskog sistema trgovanja, kupaca može biti više, što omogućava postizanje najbolje moguće cijene. Dakle, ako se privatizacija vrši putem berze, cijena dionica određene kompanije može biti samo veća, ili jednaka tržišnoj cijeni. Uloga berze u tom procesu je da bude čuvar te cijene i čuvar vrijednosti državne imovine na način da se onemogući sklapanje transakcija, niti bilo kakva trgovina, ispod utvrđene donje granice cijene za određeni paket dionica. Ovu granicu utvrđuju ponuda i potražnja na berzanskom sistemu, uspostavljena od prodavaca ( tj. vlasnika) koji prodaju svoje dionice i kupaca koji su spremni dati svoj novac da te dionice kupe.

Nadalje, želimo podsjetiti javnost da je Vlada FBIH ta koja donosi odluku o privatizaciji manjinskih državnih udjela u kompanijama, te da je Vlada FBiH takvu odluku već donijela. Zadovoljni smo činjenicom da je također donijela i odluku da to učini putem berzanskog sistema trgovanja, jer je taj način prepoznala kao transparentniji za javnost i najsigurniji za fer cijenu od drugih načina.